Istad Nett

Skjermbilde 2021-02-04 kl. 12.06.58.png
 

Det lokale eltilsyn ved ISTAD NETT ønsket hjelp til å bedre kommunikasjon rundt tilsyn av elektriske anlegg. De har mange lover og regler å forholde seg til - er det mulig å kommunisere denne tjenesten på en mer positiv måte? Vi har kjørt en tjenestedesignprosess sammen med elsikkerhetsingeniørene hos ISTAD NETT.

 

For å skape en god inngang til kommunikasjonen fulgte vi med elsikkerhetsingeniørene rundt på tilsyn, intervjuet de som fikk tilsyn og fikk god innsikt. Vi fikk også bekreftelse på at elsikkerhetsingeniørene gjør en god jobb:-)


Vi jobbet mye med ord som kunne ha samme betydning, men som gir en mer positiv opplevelse av tjenesten.

 
kommunikasjon.png
 

Målet har vært å skape en god kundeopplevelse rundt alle kontaktpunkt som har med tilsyn å gjøre.
Det har vi gjort ved å kommunisere på en positiv måte at eltilsyn er noe du allerede betaler for gjennom nettleien din, og at tilsyn øker sikkerheten og dermed tryggheten i hjemmet ditt.

 
kundereisen_web.jpg

Etter å ha fulgt elsikkerhetsingeniørene rundt på tilsyn, viste vi funnene ved å visualisere kundereisen

 
Tilsyn-istad-nett_web.jpg

Elsikkerhetsingeniørene hos ISTAD NETT viser alltid huseierne hva som er viktig å sjekke i eget sikringsskap.

 
Illustrasjon før nå.jpg

Trenger du hjelp til et lignende oppdrag? Ta kontakt!
Send en mail til
hallo@annadesign.no eller ring 905 86 228.