Hvordan og hvorfor skal vi teste?
Vi sier ofte at vi må teste tidlig, feile fort. Det lønner seg å teste ut om ting virker, eller om idèen er noe målgruppen har behov for - FØR vi ferdigstiller. Det er mye dyrere å oppdage at ting ikke virker slik vi trodde først etter lansering av et produkt.
Brukertesting gir deg svar på hvordan målgruppene opplever f.eks nettstedet ditt. Er det så intuitivt som dere tror? Finner målgruppen det de er ute etter? Har målgruppen gode forslag på hvordan det kunne vært enda bedre? Dette er verdt å sjekke ut.
Les mer om testing i vårt avsnitt om tjenestedesign. I tjenestedesign er testing en del av prosessen.
Organisasjonsutvikling
AN:NA design er et byrå som jobber med omdømme og organisasjonsutvikling i privat og offentlig sektor. – Innovasjon, bærekraft og omstilling er utfordringer vi alle blir berørt av. Hvordan skaper vi en god organisasjonskultur når endringer skjer? Hvordan tilrettelegger vi for innovasjon? Hvordan berøres ansatte i slike prosesser?